Dostępność

Deklaracja dostępności Serwisu informacyjnego Urzędu m.st. Warszawy

Urząd m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Serwisu informacyjnego Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz(link otwiera się w nowej karcie).

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Najpoważniejsze zidentyfikowane ograniczenia dostępności:
Niektóre zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości;
W niektórych materiałach multimedialnych brakuje napisów dla niesłyszących, transkrypcji oraz opisów tekstowych;
Sporadycznie pojawiają się błędy w opisach i treściach przycisków oraz linków.

Wyłączenia

Mapy;
Dokumenty archiwalne opublikowane przed 23 września 2018 roku;
Treści zewnętrzne.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:

  • Edyta Kordowska.
  • E-mail: e.kordowska@osir-zoliborz.waw.pl
  • Telefon: 22 832 45 50

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie,
  • złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę. Można również złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.(link otwiera się w nowej karcie)

Płatny parking zewnętrzny oraz podziemny na terenie Ośrodka Na parkingach znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
1. Do budynku prowadzi 1 wejście. Przy wejściu znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy obiektu.
2. Recepcja znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego, Sekretariat znajduje się na I piętrze. Do Sekretariatu prowadzą schody oraz winda.
3. W budynku pływalni znajdują się plany tyflograficzne, czyli mapy poszczególnych stref w formie dotykowej, złożone z opisów brajlowskich oraz czytelnej i kontrastowej grafiki. Przed wejściem głównym znajduje się ogólny plan tyflograficzny budynku.
4. Kasy wyposażone są w pętle indukcyjne dla osób potrzebujących wspomagania słuchu.
5. W budynku jest winda wyposażona w oznaczenia w alfabecie Braille’a oraz w głosowy system informujący.
6. W budynku znajdują się tabliczki informacyjne dla osób niewidomych i słabowidzących, ale nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
7. W szatniach fitness oraz szatniach basenowych szafki oznaczone są dodatkowo numeracją w alfabecie Braille’a.
8. Dla osób z ograniczeniami narządu ruchu mamy do dyspozycji dwa wózki inwalidzkie. Wszystkie korytarze w budynku są szerokie i pozwalają osobie z niepełnosprawnością ruchową bez problemu poruszać się na wózku inwalidzkim.
9. W szatniach fitness oraz szatniach basenowych znajdują się toalety dla osób z niepełnosprawnościami. Jedna toaleta znajduje się również na I piętrze, po lewej stronie od windy i schodów, tuż za pizzernią.
10. Na terenie obiektu znajduje się parking podziemny oraz dwa parkingi zewnętrzne. Na parkingach wyznaczone są miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. Z parkingu podziemnego do budynku prowadzą schody i winda. Z parkingów zewnętrznych można dotrzeć do budynku zewnętrznym chodnikiem, do budynku prowadzi podjazd oraz schody.
11. Do budynku może wejść osoba z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
12. W jednostce nie ma możliwości skorzystania z języka migowego.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Na portalu istnieją ułatwienia przeglądania treści przez osoby niedowidzące:
Zmiana wielkości czcionki;
Zmiana kontrastu.

Inne informacje i oświadczenia

Strona jest sukcesywnie udoskonalana pod kątem dostępności. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”.
Miejskie Centrum Kontaktu 19115 czynne jest 24/7:
tel 19115,
e-mail: kontakt@um.warszawa.pl,
Portal:https://warszawa19115.pl/.(link otwiera się w nowej karcie)
Bezpłatna aplikacja 19115
Czat:https://warszawa19115.pl/czat(link otwiera się w nowej karcie).
Na stronie 19115 jest możliwość połączenia się z tłumaczem języka migowego. Informacje o usłudze tłumacza migowego online oraz usłudze tłumacza migowego można znaleźć również na stronie https://wsparcie.um.warszawa.pl/-/dostepnosc-urzedu-1 (link otwiera się w nowej karcie)
Dostęp alternatywny można uzyskać kontaktując się z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”.
Możliwe jest odczytanie treści niedostępnej (krótsze teksty - max do 1 strony A4).Można również zarejestrować w 19115 wniosku o zapewnienie dostępności cyfrowej. Zarejestrowany wniosek jest przekazywany do właściciela treści.

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń